09 juni 2007

Sommarlov

Så var det dags igen, jag kan inte titta på min egen bloggsida, bara publicera. Så var förstående om det ser helt galet ut.

Nu har vi haft skolavslutning här i Peking. Vi var på Radisson. Barnen sjöng så fint och efteråt blev det hoppborg, softdrinks, kaffe och tårta i nästan 40 graders värme.
På kvällen var hela personalstyrkan ute och åt indisk mat. Gott och trevligt.

Idag har det blivit lite shoppning innan resan, väskan är full kan jag lova.

I kväll ska vi på hejdå fest till min kollega som flyttar till Hong-Kong efer fem år i Beijing.
I går bjöd en annan kompis på hejdå lunch innan hon flyttar till Sverige, i helgen bjöd vi henne på hejdå middag och så fortsätter det i all evighet känns det som. Jag har hunnit med en hel del hejdå festligheter de senaste två veckorna. Men så är det väl när man bor utomlands. Folk kommer och går. Det blir tomt efter de som flyttar, men snart kommer nya bekantskaper knytas.

I morgon åker jag till Geneve, det ska bli väldigt kul. Ser mycket fram emot att träffa alla där.
I detta land som jag numera bor i stöter man varje dag på skyltar som man kan småle åt lite. Här kommer några exempel:


Avstavningen på dessa skyltar skulle nog
inte gillas av en språklärare i Sverige.


Det är ju bra att de skyltar vägen till utgången,
synd bara att man inte får gå där.


Köttbullarna på IKEA ser riktigt smaskiga ut tycker jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Kineserna är ju grymma på de där med skyltar!