12 oktober 2006

Cyklade till Mrs.Shanens bagels


Idag tog jag och Karin en cykeltur till Mrs.Shanens bagels. Det är ingen naturupplevelse precis att cykla dit, man trängs med illaluktande lastbilar, traktorer, lastcyklar och massa majs. Och det gäller att se upp för alla hål i gatan så man inte står på näsan. Men efter 45 minuter var vi iallafall framme. Vi började med att gå in på Radiance, en fantastisk affär med gamla möbler. Där var vi över en timme tror jag, och man blev verkligen sugen på att handla. Kanske blir det något därifrån så småningom. Sedan gick vi vidare till bagelsfiket. Ett ställe vi hört mycket gott om, och det var väldigt bra, vi kommer defenitivt att ta oss dit igen.
Igår var jag på kinesiska, och för första gången var Pär med. Så det blev en hel del repetion, vilket inte alls var dumt för mig. Nu kan jag tala om för vår chaufför vilken tid man vill bli hämtad på kinesiska, men jag dubbelkollar på engelska så det blir rätt. Tänk vilka framsteg man gör va.
Efter kinesiskan var jag med fyra andra svenska tjejer på en Brasiliansk restaurang och åt lunch. Trevligt.

I tisdags var jag på Svenska skolan. Jag var nyfiken på hur skolan såg ut, och så tänkte jag tala om att jag kunde tänka mig att hoppa in som vikarie ibland. Det var skoj att se hur de hade det där.
Jag blev tillfrågad om jag kunde tänka mig en halvtidstjänst på förskolan efter jul. Lite oväntat, men det lät ju väldigt lockande förstås, så jag har meddelat att jag är intresserad. Så nu får vi se vad som händer.
Det skulle vara kul om det blev så. /Marie

Ett av alla skåp jag fastnade för hos Radiance.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Redan framsteg i kinesiska? Bra gjort, för mig verkar det rena grekiskan. Ni verkar ha kommit igång snabbt med aktiviteter och kanske nytt jobb, kul. Anna och jag åker till Göteborg över helgen. Jazz, utställningar och rulla hatt med gamla polare.
/Bosse

Kastanja sa...

Snyggt skåp. Vad står det på prislappen? Du bestämmer väl var det skall stå Marie!
Kastanja (vanja)