16 november 2006

Ganska lugnt

Händer inte så mycket hos oss för tillfället. Det är mest skola, jobb och kinesiska.
Igår var jag på Svenska skolan och lyssnade på ett föredrag om ungdomars konsumtion och vanor. Det var en norska som är forskare på ett universitet i Oslo och som har fått anslag för att åka till Kina under sex månader för att titta på hur ungdomars vanor ändras i ett så snabbt växande land som Kina som höll i det. Det var väldigt kul att lyssna på.

Jag har träffat henne förut och det är en väldigt spontan och glad norska så det hade nog varit kul vad hon än hade pratat om.

Idag var jag inne i stan och åt lunch med några SWEOR. Vi hamnade på en trevlig kinesisk-fransk restaurang.

Efter lunchen stack jag och två andra tjejer till Yashow för att få manikyr. Tänk vilka vanor man har fått. Hur ska detta sluta.

Har väl tänkt att lägga på ett kol vad det gäller kinesiskan nu fram till jul, går för närvarande 4 lektioner i veckan, men den kursen tar slut nästa vecka så då tänkte jag hoppa in i en grupp som läser tio lektioner i veckan. Caterpillar betalar 100 timmar för mig, tänkte att det är lika bra att göra slut på de timmarna nu innnan jag börjar jobba.

Pär har obegränsat antal timmar betalt av Caterpillar. Ett ganska riskfritt åtagande av dem, han är väldigt sällan med på lektionerna.

Lyckosten Pär har börjat spela innebandy med ett gäng svenskar och finnar. Kul, men ganska tufft för en gammal gubbe att spela med ungdomar på 30 år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott att livet lever vidare med er och att ni har någon slags (lyx)vardag. 100 timmar kinesiska, ja då har man tatt in det mesta, eller? Be Pär ta det lugn med bandyn... Har ni några rondellhundar i Kina?E De har vi här!
Kastanja

Familjen Leander sa...

Hallå du Kastanja. Visste inte ens att ni hade några rondeller i Svarttjärn:) Nej, hundarna har inte hittat till Peking ännu. Man kanske skulle sätta ut några här. Fast det är klart, ingen skulle se dem, här har man absolut ingen tid till att titta på annat än trafiken varken som chaufför eller passagerare. Ha det gott Vanja, hälsa flickorna. /Marie

Anonym sa...

rondellhundar har vi nästan överallt här i landet, har inte ni det? vi kanske flyttar till dingle, kanske alltså. såg förresten att hemmet är till salu, kastanja
/B