13 december 2007

Lucia

Idag hade vi traditionellt Luciatåg på Svenska skolan. Detta innebar att jag var tvungen att gå upp klockan 4.50 idag för att hinna i tid till skolan och vara på plats innan barnen. Det var en fin men ganska kall morgon, så det var tur att barnens sång värmde.

Efter Luciatåget så åt barn och föräldrar frukost tillsammans. Mysigt! Vi fröknar fick också en varsin otroligt fin julgrupp av föräldrarna.

Vårt jullov börjar nästa torsdag. Terminen har bara flugit iväg tycker jag. Men jullovet är ändå välbehövligt. Alla barn och fröknar är snuviga och hostiga så vi behöver nog komma ifrån varandra ett tag.
Jag känner mig ganska seg idag med halsont, huvudvärk och snuva. Men vad är annat att vänta med 16 barn som alla har rinnande näsor för tillfället.

I övrigt är allt bra. Pär är i Indien igen, han kommer hem på lördag. På söndag kommer Jan och stannar till på måndag kväll, då han drar vidare med nattåget till Shanghai.
Rapporterna från Sverige om Ingers tillstånd är bara positiva. Hon blir lite piggare hela tiden och kan nu få i sig tillräckligt med mat för att slippa sonden. Skönt!

På Ulvåsa är det full fart. De har varit flera man i flera dagar nu. Taket ska enligt rapporterna snart vara på plats. Nu väntar jag ivrigt på nya bilder så jag kan se vad som hänt.

Borde kanske ägna helgen åt lite julklappsinköp. Får se vad det blir.

Ha det gott

/Marie

Inga kommentarer: