02 maj 2008

Kanske Katy?

Nu är klockan sju på morgonen och vi har varit vakna sedan klockan sex. Pär är ute och joggar och jag passar på att blogga lite. Jag gick och la mig klockan åtta igår och somnade bums. Sedan vaknade jag klockan elva och kände mig ganska pigg. Men till min förvåning somnade jag om och nu känns det som man ligger lite mer i fas med tiden.
Igår åkte vi runt med Karen till lite olika områden. Då fick jag lite bättre intryck av Houston iallafall. Det finns lite hopp om det här iallafall.

Det här är Cinco Ranch high school. En av alla high school som låg i Katy. På den här skolan går det 3300 elever. Fredrik fick ett positivt intryck. Den var ju betydligt större och finare än de skolor han har gått på förut. Området gillade vi också., Där fanns allt man kunde önska sig . får se, kanske blir det i Katy vi bosätter oss i höst.

På kvällen var det tänkt att vi skulle åka till Kerstin och äta, men hon hade glömt bort att grabbarna hade tryout i fotbollen, så det blir ikväll istället. Och tur var nog det eftersom jag var så trött så att jag nästan svimmade på resturangen på kvällen.
Vi tog bilen och åkte downtown. Så mycket stad var det ju inte, mest bara skyskrapor med kontor i. Tydligen är det inget stadsliv där, bara buisness. Det är inte i många städer som stans stora idrottsanläggning ligger mitt i stan, men det gör den här. Toyota center, där Kinas stolthet spelar basket ligger mitt i stan. jag kan tänka mig bilkaoset när de har match.

Vi var också en runda på Val-Mart för att köpa lite snacks. Det är också något att se fram emot, att kunna gå in på ett varuhus och hitta allt man behöver och att köttet är inplastat och ser frächt ut. Visserligen har jag aldrig blivit dålig av maten i Beijing, men man drar ju sig för att handla kött ibland.
Nu ska vi äta frukost, sedan bär det av norrut för att titta på ett annat område att bo på. Och ikväll åker vi till Kerstin.

Kram /Marie

Inga kommentarer: