01 maj 2008

Vakna i Houston

Klockan är kvart över fem på morgonen lokal tid och vi är vakna alla tre. Jag har varit vaken sedan halv tre. Vi väntar bara på att frukostserveringen ska öppna. Det är ju märkligt att fast man varit vaken i mer än 24 timmar och är supertrött inte kan sova.

Vårt hotell, Crown Plaza Brookhollow.

Mitt första intryck av Houston är inte särskilt positivt. Vi har åkt från flygplatsen som befinner sig norr om stan, till hotellet som ligger nordväst om stan. Vi åkte i kanske 45 minuter och det enda man såg var motorvägar kantade av restauranger. Mest snabbrestauranger. Och Pär säger att det ser ut så här i nästan hela Houston, hjälp. Vi får hoppas att i kan hitta några trevliga ställen iallafall.
Jag pratade med Kerstin igår, en mamma till ett barn jag hade i min grupp i Geneve. de bor nu här sedan två år tillbaka. Hon berättade att hennes första intryck var samma som mitt, men det hade blivit bättre och nu trivs hon riktigt bra. Vi ska nog träffa dem i kväll, det ska bli trevligt.

Här åt vi kvällsmat. Pappas b.q. Damen som tog emot beställningarna hade en väldigt Texasdialekt, så det var lite svårt i början att uppfatta ad hon sa. Hon fick upprepa allt hon sa en tre fyra gånger. Hon var ganska irreterad på oss till slut. Till saken hör väl att detta var som en Mc Donalds, fast de serverade grillat kött istället för hamburgare.
Så de flesta som kommer hit vet precis vad de ska ha, medans vi stod som fån och läste menyn. Tog lite väl lång tid tyckte hon.

Fredriks kvällsmat, grillat oxkött och megapommesfrites.

På andra sidan motorvägen ligger bl.a hooters och T.G.I Fridays. Det finns hur många restauranger som helst runt här. Men jag kan inte påstå att det ser så inbjudande ut.

Den här Ford Taunusen är vår hyrbil den här veckan.

Nu närmar det sig öppningstid i frukostrestaurangen, men nu har Pär stuckit ut på en löparrunda. Hoppas han snart är tillbaka så vi kan gå och äta.
Idag ska vi träffa damen som ska ta hand om oss de här dagarna. vi ska väl idag luska ut ungefär vilka områden vi vill titta på. Det ska bli intressant och se om Houston har något annat att visa upp än de vi hittills har sett.

Kram /Marie

Inga kommentarer: