26 februari 2008

Skidskytteparty

Igår när jag och Pär försökte hitta en bar som skulle vara på tioinde våningen på ett av hotellen här så råkade vi passera rummet där skidskyttarnas välkomstcermonie skulle äga rum. Det var fullt ös därinne från ett koreanskt tjejtrumband. Eftersom dörren stod öppen så gick jag fram och tittade och när jag tog fram kameran för att ta kort så trodde jag att jag skulle bli iväg körd. Istället så såg vakterna till att ingen stod ivägen för mig när jag skulle fotografera. Jag gick fram vid ett flertal tillfällen och tog kort för det anlände folk med jämna mellanrum. Och varje gång så försökte en Koreansk arrangör få mig att komma in och sätta mig. Vet inte om han trodde att jag var en i gänget eller han tyckte att jag kunde vara med ändå för att jag var västerlänning, förutom de som tillhör skidskyttefolket så är det inte många västerlänningar här. När de sedan var dags att stänga dörren så försökte de igen att jag skulle sätta mig. Jag fick skynda mig ut innan jag hade blivit instängd i rummet med flera hundra atleter och ledare och viktiga gubbar i skidskyttevärlden.
Baren hittade vi, men den var stängd.

Sverige presenteras!


Ganska stor anläggning här i Yongpyong

Ha de /Marie

Inga kommentarer: