24 februari 2008

Yongpyong

Seoul är stort! Detta var vår utsikt från hotellfönstret i Seoul.
Detta är vårt hotell i Yongpyong. Jag står med skidorna på i snön när jag tar bilden.
Mycket närmre skidbacken kan man inte bo.

Mycket berg finns det i SydKorea.
Detta är utsikten från vårt hotellfänster i Yongpyong.

Jag laddar inför första åket på 3 år.Pär och Fredrik är redo att ge sig ut.

Sämre kan man ha det än att vara i en soldränkt skidbacke.
Idag tog vi the Purple bus till skidorten två och en halv timma från Seoul.
Vi har haft en mycket bra dag i backen. Helt ok backar, mycket bra väder. Lagom med folk och väldigt bra snö. Här är en del backar öppna ända fram till klockan halv tre i natt. Verkar lite onödigt. Inga var kvar i backen efter halv elva. Pär och Fredrik tog ett kvällspass i elljusbelysta backar. Nästan helt ensamna och nypistade nedfarter, helt ok. Termometern visade 11 minusgrader, så det var förstås betydligt kallare än i solen mitt på dagen. Jag hoppade över kvällspasset eftersom mina fötter protesterar en hel del efter några timmar i pjäxorna, så jag satt på rummet och jobbade med skolans hemsida istället.
Kanske det kommer lite foton på kvällsbackarna senare. Min kortläsare strejkar för tillfället.
Ha det gott /Marie

Inga kommentarer: