23 april 2008

Houston på onsdag

Just kommit hem efter kvällens innebandy. Sliter hårt på min gamla kropp känner jag, men det är ju så kul så det går inte att låta bli. Lite voltarentabletter mellan varven hjälper.

Nu är det två arbetsdagar kvar sedan är det en veckas majlov. Trodde ju att vi skulle komma iväg till Houston på lördag, men så blir det inte. Vi åker istället på onsdag och kommer hem en vecka senare. Det innebär förstås att jag måste ta ledigt tre dagar från jobbet, inte så bra, men man styr inte hur som helst över Cat.
På måndag ska jag åka till skolan (trots lovet) och tillsammans med vår dataansvarig träffa några personer från Microsoft. Vi ska tillsammans se om vi kan få en fungerande nätverkslösning på nya skolan. Ska bli intressant och se var de har och säga, jag vet ju inte så mycket om detta så alltid lär man sig något nytt.

På fredag kommer flyttkompaniet hit och kikar, då ska vi se vad som är möjligt att skicka till Sverige och vad som ska tas med till Houston.
Det börjar kännas som det närmar sig med stora steg. Jag har bara fyra veckor kvar på skolan sedan åker jag till Sverige och är med på Erikas student. Känns väldigt tråkigt att lämna skolan nu, skulle var roligt att få vara med att starta på nya stället. Men men, vi får ju var med om andra saker istället.
Något som jag ser fram emot i Houston är iallafall ett snabbare och stabilare internet utan blockerade sidor. (För tillfället är faktiskt min blogg åtkomlig även i Kina)

Ha det gott /Marie

Inga kommentarer: