17 april 2008

Pic-nic under körsbärsträden

Just nu lagar Fredrik mat och Pär fyller i visapapper till USA, så då tänkte jag passa på att få iväg ännu ett gammalt inlägg.

Vår fd. bildlärare bjöd in alla personalen på Svenska skolan att deltaga på en pic-nic under körsbärsträden tillsammans med hennes japanska vänner. Vi var några stycken som nappade på iden. Det var mycket trevligt. Det var en stor park, fin var den nog också, men man såg inte så mycket av den eftersom det var så mycket folk.

På väg till vårt träd.

Vi hade med oss lite enkelt tilltugg köpt i närmsta mataffär. Japanerna däremot tycktes ha stått och lagat mat hela morgonen. De dukade upp den ena skålen efter den andra.

Under trädet. Det betyder lycka (tror jag) om det ramlar ner ett blad från blomman i din dryck.

Eva-Britt är simlärare, när denna mannen fick höra det ville han gärna ha en snabblektion.

Eva-Britt, Ditte, bildlärare Maya och Anna

Son och mor

Det var tydligen en populär tid att ta sina bröllopskort. Vi såg massor av bröllopspar under de få timmarna vi var där. Jag har hört att man inte tar korten i samband med bröllopet. Det kan skilja flera månader.




Min kollega Anna fick plötsligt en bebis i knät.

Jag och en glad japan.

En av Mayas vänner hade ett av sina konstverk med sig. Ett utklippt täcke av papper.
Jösses vad lång tid det måste ha tagit och klippt ut det.


Smart att ta med sig hängmatta när man går till parken.

Det var en trevlig park, ska nog försöka komma dit någon mer gång, men väntar nog tills körsbärstäden har slutat blomma, det kanske är lite färre människor där då.

Kram /Marie

Inga kommentarer: