28 mars 2008

Chefskock Wang

Just nu har jag kocken Wang och hans assistent i köket. Jag satte upp mig på hans återbudslista för några månader sedan. Han har normalt fullbokat varje kväll i mer än ett år framåt. Men i onsdags ringde han och undrade om han kunde komma hem till mig och laga mat på fredag. Så klart han kunde. Så nu var det bara att bjuda in lite gäster. Vi blir 10 stycken som ska få äta tomatsoppa, advokado, bacon och tomatsallad, lax, oxfile med pepparsås och potatisgratäng och till sist ostkaka. Vi ska nog bli mätta tror jag.
Wang och hans assistent anländer i taxi med kassarna fulla med mat. Vår Ayi står och
tittar på förundrat och undrar vad som ska hända.

Cheescace på gång.
Tomatsoppan kokar för fullt.


Igår var jag, Erika och Kristian och strosade på shoppinggatan Xidan. Där är det blandat med fina varuhus och prutmarknader. Kristian var ute efter en keps. Det fanns många att välja på.

Men vi hade nog inte väntat oss att hitta den här kepsen.
Nu ska jag ner och kolla vad kockarna gör. Just nu hör jag att Wang pratar i telefon med upprörd stämma. Men det behöver inte betyda att han är upprörd, det är oftast deras normala ton när de disskuterar saker.
Kram /Marie

Inga kommentarer: