01 mars 2008

Tygmarknaden

Efter ett snabbt stopp på MC Donalds så var vi redo för ett besök på tygmarknaden.
Där finns så mycket grejer så det är nästan omöjligt att välja vad man vill ha. Gunnel var ute efter knappar. Det visade sig vara ganska svårt att köpa. Gunnel ville ha tio av varje sort, men de ville bara sälja i förpackningar om tusen stycken. Men betalade hon bara tillräckligt så gick det till slut att få några försäljare med på att säljar tio stycken. Vi tyckte fortfarande att det var otroligt billigt, och försäljaren tyckte väl att han hade gjort månadens klipp.




Silkestyger fanns det gott om. Lika svårt att välja här. Men till slut blev det affärer gjorda av både Gunnel och Cajsa.

Att gå eigenom matmarknaden när man är på tygmarknaden är obligatoriskt tycker jag. Här hittar man något nytt spännande varje gång. Kan jag få fresta med några gristrynen, grissvans, grisfötter, gristarmar eller varför inte en levande groda att ta med hem och steka.

Ute på gatan höll symaskinsreperatören hus. Granne till honom var cykelreperatören.
Den här killen skulle nog behöva en frisör tror jag.

Ja det finns så mycket att se när man är på tygmarknaden och i dess närhet, allt som finns finns i sådana otroliga mängder. Det enda som det finns väldigt ont om här är västerlänningar. Vi såg inte en enda på hela tiden. Man blir ganska uttittad när man går här.Gissa om pappa blev uttittad när filmade maten på matmarknaden. Jag säger som pappa sa, vad är det för idiotet som går och filmar mat tänker väl de. Och de har väl rätt i det. Vi skulle nog tycka att folk var lite konstiga om någon utlänning kom och filmade i våra chark och fruktdiskar, och dessutom rynka på näsan åt det de ser.

I morgon blir det sommarpalatset och troligtvis Minggravarna och andarnas väg.
Idag stack Pär iväg till Houston på det årliga gruppmötet. Han kommer troligtvis tillbaka nästa söndag.
Och idag fyller Ella 4 år. Jag pratde med henne i telefon. Jag frågade henne vilka som skulle komma hem till henne idag. Hon började räkna upp några, men behövde sen hjälp av Patrik för att komma på resten. Jag hörde Patrik i bakgrunden säga massa namn och Ella upprepade dem för mig. Det var bl. a. farmor och Lars och Annika och tomten. Tomten, frågade jag! Nä, svarade Ella när hon tänkt efter, pappa sa fel!
Erika och Christian är hos Sussanne över helgen. Så Erika firar sin födelsedag som vanligt med Ella. Tänk att hon fyller 18 nu på tisdag, jag som inte har blivit ett dugg äldre!
Ha det gott /Marie

1 kommentar:

Anonym sa...

Mc Donalds, eh det är ju fusk, hi hi. De där grodorna ser ju farligt läckra ut ....
Frågan är om det är en Mc Frog eller en MC Toad tro?