22 augusti 2008

Guldmedalj igen

Kanske behövs en liten förklaring på föregående inlägg.
Det var så att vi flög till San Fransisco i samma plan som tre av guldmedaljörerna i det Amerikanska simteamet. Ja egentligen var det fyra, men den fjärde satt på övre däck så honom träffade vi inte.
Sorry Sussie, jag hade fel, vi flög inte med Phelps!
Jag skojade nämligen med Sussie och sa att jag nog skulle flyga tillsammans med Phelps till USA, inte trodde jag då att jag skulle flyga med hans lagkompisar. Men det gjorde vi alltså. Pär satt bredvid Matt Grevers och pratade en hel del med honom. Bland annat fick han reda på att han tyckte att organisationen för de aktiva i Beijing 2008 hade fungerat alldeles utmärkt. Jag ställde samma fråga till Brendan Hansen och han tyckte att organisationen, arenorna och omgivningarna hade varit helt outstanding. Han var även med i Athen 2004 och Beijing vann med hästlängder. Kul att höra att idrottarna tycker att det har fungerat bra.

Jag och Matt Grevers. Matt var delaktig i de båda stafettgulden
och silvermedaljör på 100 m ryggsim.

Jag och Brendan Hansen. Brendan simmade i laget som vann stafettguldet.
Brendan bor i Austin. Det ligger 2.5 timmars bilresa ifrån Houston. Han tyckte att Austin var en fantastisk stad, den staden har allt. Men han tyckte lite synd om mig som skulle flytta till Houston. Den staden har inget enligt honom. Denna åsikt delar han med de flesta amerikaner man har pratat med. När man säger att man ska flytta till Houston säger de bara "Stackars dig"

Jag har fått låna Ian Crockers guldmedalj. Fotograf är Ian Crocker.
Lite kul tycker jag att det är gulmedaljören som tar kort på mig, det brukar ju vara han som blir fotograferad. Men sen tog jag allt ett foto på honom också.


Ian Crocker, den riktiga ägaren till guldmedaljen.
Ian var delaktig i ett av stafettgulden.

Snart så kommer inlägget om mina besök på Birds nest också. Under tiden kan ni läsa mitt första inlägg på min Texasblogg http://www.texasleander.com/

Ha det gott

Kram /Marie

Inga kommentarer: