13 augusti 2008

Packning och damfotboll

I måndags så åkte jag, Anna och hennes mamma till porslinsfabriken. Ville gärna köpa med mig lite mer innan flyttlasset går. Tyvärr hade de inte allt som jag ville ha i mitt mönster. Men en hel del blev det iallafall. På eftermiddagen fortsatte jag shoppingen på Yashow. Lite jeans, skor och några dukar blev det. När man kommer till Houston och ser de amerikanska priserna ångrar man nog att man inte köpte mer.
På kvällen så förberedde vi mest för tisdagen då flyttgubbarna skulle komma och packa båtfrakten.

Tisdagförmiddag kl 9.30 så invaderades huset av en massa kineser som skulle packa. Gäller att vara snabbt med och visa vad som ska packas och vad som ska vara kvar. Än så länge har vi bara märkt att de har packat en sak för mycket. Det är en pall i hallen som tillhör huset som nu har åkt iväg. Ja,ja sånt händer.
Just nu passar vi ju Charlie. En stor hund med ett stort barnasinne. För honom är det julafton här. Han tar allt löst i munnen och tuggar sönder. Gubbarna här har förlorat en hel del tejprullar, skoskydd, packningspapper och packplast. Att de sedan lämnar dörren öppen gör ju inte det hela sämre. Tänka att kunna gå ut när man vill!

Charlie tar en paus i tuggandet.

Tänk vad mycket kartonger det blir. Tyckte inte vi hade mycket grejer i arbetsrummet. Men det blev en massa lådor när de packat klart.

Inte mycket för mig att göra medans de är här och packar. lika bra att blogga lite. (vilka smutsiga fötter!)

Dags att bära ut allt färdigpackat. Charlie övervakar såklart. Själv tycker han nog att han har placerat sig på ett utmärkt ställe. Vet inte om flyttgubbarna håller med.

103 paket lastades igår. Fler ska packas idag.

När jag på kvällen satt i soffan och bloggade ringde telefonen. Det var Thomas som undrade om jag ville titta på fotboll. Kanada-Sverige. De hade efter vissa turer en biljett över. Klart att jag ville se fotboll. Det var bara att slänga sig i taxin och ge sig iväg in till Worker stadium.

När vi kom in på läktaren så var det fem minuter kvar av matchen mellan Brasilien och Nigeria. Tydligen en mycket bra match. Mycket publik var det iallafall. Tyvärr gick många inför Sverigematchen. Men det blev bra stämning iallafall.

Lite underhållning innan matchstart, lek med svensk och kanadensisk flagga. Undrar vad de svesnka flaggreglerna säger om den behandlingen av den svenska flaggan.

Thomas och Gunilla som jag fick biljetten av. Tack för det!

Matchen blev spännande så det räckte. Svenska målvakten bjöd ju oss på spänning hela tiden med sina utflykter. Men hon gjorde det ju bra, så då får vi väl bara tacka för underhållningen. Go känsla att få vara med att heja på ett segrande svenskt lag.

Ganska många svenskar på läktaren. Och som vanligt omringas svenskarna av fotografernade kineser. Här är det min kollega Mickael och hans vänner som är högvilt.

Dags att lämna arenaområdet. Volontärerna kom i stora flockar och motade oss mot utgången. Fast de kunde förstås inte låta bli att stoppa upp ibland för att fotografera några tokiga svenskar.

Volontärerna står uppradade och vinkar adjö och gratulerar till segern.

Efter matchen var vi några stycken som gick till de Den för att få oss något att äta och dricka. Trevlig avslutning på en lyckad kväll. Nu gäller det bara för Sverige att slå Tyskland i kvarten.

Kram /Marie

Inga kommentarer: